Peuteropvang

Peuteropvang ’t Keitje

Stein

Peuteropvang ‘t Keitje is gehuisvest in OBS de Maaskei in Stein. Een ideale keuze voor uw kind als een ouder broertje of zusje ook al op deze basisschool zit en ook fijn voor uw peuter als hij of zij, straks op 4-jarige leeftijd, doorstroomt naar deze basisschool.
Maar dat hoeft niet. U bent geheel vrij in het kiezen van een basisschool.

Gezellig en leerzaam
De pedagogisch medewerkers van ’t Keitje zijn zeer ervaren en zorgen ervoor dat het elke keer weer heel gezellig is. Er wordt gewerkt met thema’s. Dat maakt een ochtend bij 't Keitje afwisselend en het leert de peuters om creatief bezig te zijn, met elke keer weer andere materialen.
Uiteraard wordt er ook elke keer vrij gespeeld, wordt er samen gegeten, worden er liedjes gezongen en wordt er heerlijk buiten gespeeld .

Kringactiviteit
Een vast onderdeel van elke ochtend is de kringactiviteit; de peuters gaan samen in een kring gaan zitten en spelen het voorbeeldspel. Met dit spel worden de peuters geprikkeld om nieuwe woorden te leren en te begrijpen.

Peuteropvang 't Keitje - Stein
Dieterenstraat 2
6171 JK Stein
Telefoon 06-51658858

maandag- t/m vrijdagochtend van 8.15 - 12.15 uur

VVE Speelplezier

Foto Unsplash

Peuteropvang Peuterland

Urmond

Peuteropvang Peuterland is vanaf schooljaar 2015-2016 gehuisvest in basisschool De Maaskei in Urmond.
De ingang is dezelfde als de onderbouw. Het is een prachtige ruimte, gesitueerd in de onderbouw. Het lokaal gaan we delen met de buitenschoolse opvang van Kidts. Hierdoor ontstaat er naast de samenwerking met school ook een mooie samenwerking met Kidts. De ruimte wordt zo ingedeeld dat er voor alle kinderen een uitdagende spelomgeving ontstaat.

Vertrouwd
Bij Peuterland zijn elke ochtend dezelfde pedagogisch medewerkers aanwezig. Dit geeft uw peuter een vertrouwd gevoel. Met name de eerste weken is het bezoek aan de peuteropvang voor een 2-jarige immers elke keer weer spannend en enerverend. Maar misschien is troosten helemaal niet nodig en voelt uw peuter zich al snel helemaal blij bij Peuterland.

Elke keer weer anders
Niet elke ochtend verloopt hetzelfde bij Peuterland. Wel bieden de pedagogisch medewerkers vaste, terugkerende onderdelen en verloopt elke ochtend in grote lijnen als volgt. Er wordt vrij gespeeld, samen gegeten, er worden liedjes gezongen, geknutseld en er wordt vooral ook heerlijk buiten gespeeld op de uitdagende speelplaats.

Kringactiviteit
De ochtend wordt afgesloten met een kringactiviteit En wordt er gezongen, verteld en geluisterd. Op een speelse manier worden taal˗ en rekenvaardigheden gestimuleerd. Een mooie en rustige manier om een enerverende ochtend af te sluiten.

Peuteropvang Peuterland - Urmond
Middenveld 1