Aanmelden nieuwe leerlingen

Bent u geïnteresseerd in onze school, misschien na het bekijken van de website, door de enthousiaste verhalen van andere ouders, vanuit uw eigen visie op onderwijs of om een andere goede reden? Dan nodigen wij u graag uit voor een nadere kennismaking, een oriënterend gesprek en een rondleiding door het schoolgebouw.

Als ouders de keuze gemaakt hebben om hun kind graag op onze school te willen plaatsen, wordt hen verzocht het aanmeldformulier (met onder andere persoonsgegevens) in te vullen en aan school toe te zenden. Het aanmeldformulier is op school verkrijgbaar. Definitieve inschrijving volgt als de aanmeldgegevens gescreend zijn, wij als school met toestemming van u als ouders/verzorgers contact hebben opgenomen met de voorschoolse voorziening (peuteropvang, kinderdagverblijf, gastouder, medisch kleuter dagverblijf, etc.) én de zorg- en onderwijsbehoeften van het kind “passen” binnen het aanbod dat wij als school kunnen realiseren.
Kinderen kunnen instromen op onze school vanaf het moment dat ze de leeftijd van 4 jaar hebben bereikt. In overleg met de leerkracht van groep 1/2 worden een aantal oefenmomenten gepland. In de laatste schoolweken van een schooljaar worden in principe géén oefenmomenten gepland omdat de groep dan mogelijk erg groot is en er weinig momenten zijn om gericht aandacht aan het kind te besteden.

Het aanmelden van kinderen die afkomstig zijn van een andere school, gebeurt na een gesprek met de directeur en/of de intern begeleider. Er wordt, met toestemming van ouders/verzorgers, contact opgenomen met de vorige school. Ook hier geldt dat de definitieve inschrijving volgt als de aanmeldgegevens gescreend zijn en de zorg- en onderwijsbehoeften van het kind “passen” binnen het aanbod dat wij als school kunnen realiseren.

Voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met Maurice Schrijen, directeur van OBS de Maaskei, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Locatie Urmond: 046 433 4968
Locatie Stein: 046 433 2938